Jak sie sprzedaje w Internecie?

Jak sie sprzedaje w Internecie? Najbardziej sprzedające się kategorie produktów w e-sklepach (według deklaracji internautów) to: multimedia, odzież, biżuteria i dodatki, sprzęt RTV, AGD i komputerowy oraz wyposażenie domu i ogrodu. Pytając o przedmioty kupowane na aukcjach najczęściej padały odpowiedzi: odzież, biżuteria i dodatki, multimedia, sprzęt GSM, części samochodowe oraz artykuły RTV/AGD. Pomimo obecnego kryzysu gospodarczego aż 33% sklepów zwiększyło swoje zyski. Na rynku najbardziej rozpowszechnione były różnego rodzaju rekomendacje, porównywarki i serwisy z opiniami konsumenckimi, a także zakupy grupowe. Nawet przesyłki pocztowe i kurierskie nie pozostają w tyle, ponieważ poszerzyli oni swą ofertę. Jak sie okazuje, najpopularniejszą kategorią jest dom i ogród Produkty w tym segmencie w swojej ofercie posiadał prawie, co trzeci (30%) e-sklep. Ze względu na dużą liczebność tej kategorii trudno zauważyć charakterystyczne cechy. Prawie 17% ankietowanych sprzedaje odzież. Dodatkowo 36% sklepów z grupy odzieżowej oznaczyło swój asortyment także, jako „prezenty”, a 25% ankietowanych, jako dodatkową kategorię „dziecko”. Internetowe sklepy odzieżowe oraz te oferujące produkty z kategorii „zdrowie” podwoiły swoje liczebności w stosunku do badania z roku 2010. Do szeroko rozumianej klasy „zdrowie”, należą e-apteki, sklepy handlujące substytutami leków, produktami dentystycznymi, a także okulistycznymi i wieloma innymi. Stosunkowo sztuczną kategorią okazały się „prezenty”. Jest to, bowiem kombinacja pozostałych klas branżowych, znajdują się w niej firmy sprzedające odzież, gry, a także książki i muzykę. Jedynie 15% ankietowanych określiło oferowany asortyment, jako „komputery i elektronika”, wśród nich prawie, co czwarty respondent (23%) nie osiągnął zysku w 2010 roku, mimo iż większość (71%) współpracowała z więcej niż 5 dostawcami, a sprzedaż netto powyżej 100 tys. zł. Osiągnęło trzy czwarte (74%) ankietowanych. Coraz więcej jest e-delikatesów, e-aptek i e -sklepów odzieżowych. Jak sie sprzedaje w sklepach internetowych? Jak sie okazuje, W stosunku do wyników z lat poprzednich zaobserwowano dość dynamiczny wzrost liczby osób deklarujących zakupy online. Rok 2010 przyniósł wzrost odsetka kupujących online z 67% do 74% internautów. Korzystanie z aukcji deklaruje 80% kupujących w sieci (o 2% więcej niż rok wcześniej), a w sklepach kupuje 68% tej grupy (wzrost o 7%). Ponad 50% kupujących w sieci korzysta zarówno ze sklepów, jak i z aukcji internetowych. Niespełna 33% kupujących deklaruje zaś, że przygody z e-commerce ogranicza do korzystania z aukcji internetowych. Ostatnie lata obrazują także wzrost konkurencji na rynku e-commerce, przy czym coraz trudniej jest konkurować ceną. Podmioty gospodarcze rozpoczęły poszukiwania możliwości optymalizacji proce-sów transakcyjnych. Podniesienie konwersji na skutek lepszej ergonomii serwisu działa długofalowo. W przeciwieństwie do doraźnych akcji marketingowych. W 2010 roku kluczowymi parametrami dla sprzedawców okazały się konwersja i lojalność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here