Jak przestać jeść słodycze?

Słodycze są główną przeszkodą w uzyskaniu lepszej sylwetki. Dodatkowo nie są one elementem zdrowego jedzenia. Co w przypadku, jeśli nasze życie zostanie pozbawione ciepłych pączków i mlecznej czekolady? Czy to w ogóle możliwe? Jak przestać jeść słodycze, aby znów móc poczuć się komfortowo? To proste. Wystarczy zastosować się do poniższych zaleceń.

Cykl oddziaływania cukru
Podczas gdy zjesz niewielką ilość słodkiej przekąski, Twój poziom glukozy we krwi ulegnie podwyższeniu. Wtedy w odpowiedzi na wysoką zawartość cukru we krwi, w organizmie wytwarza się dodatkowa insulina. Ta zaś sprawia, że glukoza zamienia się w glikogen i odkłada się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. Stąd im mniej cukru spożyjemy, tym mniejszy będzie wyrzut insuliny. W przeciwnym przypadku dojdzie do gwałtownego spadku cukru we krwi i zacznie odczuwać głód. To zaś sprawi, że będziemy skorzy do sięgnięcia po kolejną dawkę słodyczy, przez co tylko wywołamy kolejny cykl.

Małe zmiany kluczem do sukcesu
Jeśli zastosujesz wprowadzanie małych zmian w swoim żywieniu, przyniosą one o wiele skuteczniejsze efekty niż w przypadku restrykcyjnych zmian. W tym celu warto zaobserwować swoje nawyki. Jeśli sprytnie skrywasz prawdę dotyczącą Twoich nawyków, zaopatrz się w dziennik, w którym odnotujesz każdy spożyty posiłek. Pamiętaj, że Twoje notatki nie podlegają ocenie. Służą jedynie pomocą w celu dostarczenia skondensowanej wiedzy związanej z Twoim żywieniem. Jeżeli jesz słodycze codziennie, może warto spożywać je co drugi dzień, albo w weekendy? Jeśli zmienisz swoje myślenie na „im mniej, tym lepiej”, przyniesie to znacznie skuteczniejsze efekty niż „wszystko albo nic”. W przypadku, gdy zdecydowałaś się jadać słodycze weekendami, warto delektować się np. batonikiem, zamiast pożerać go w całości. Ważne jest, abyś jadła świadomie. Jeśli się potkniesz – nie przejmuj się. Każdy czasem ma gorszy dzień i skusi się na coś, czego nie powinien zrobić. Jeśli zboczysz z drogi, zawsze możesz na nią powrócić i iść naprzód. Nie warto więc rezygnować i opychać się pączkami po samą szyję.

Czym zastąpić słodycze?
Dobrym substytutem słodyczy będą produkty o pełnowartościowym składzie i słodkim smaku. W tym celu warto zaopatrzyć swoją kuchenną spiżarnię we wszelkiego rodzaju marchwie, orzechy, daktyle, suszone śliwki czy morele. Jeśli będziesz mieć ochotę na nutę słodkości, zasięgnij po jedną z tych rzeczy. Jeśli słodyczami są przeważnie same batony, warto zastąpić je upichconym ciastem. Dlaczego? W przeciwieństwie do słodyczy, ciasta nie zawierają syropów glukozowo-fruktozowych czy utwardzanych tłuszczów, a jedynie masło i biały cukier. Im więcej owoców umieścisz w cieście, tym lepiej. Pomysł na tradycyjną szarlotkę jest znacznie lepszy niż zjedzenie kolejnego batona.

Im bardziej z początku ograniczysz jedzenie słodkości, tym bardziej dotknie Cię każde potknięcie. Usunięcie słodyczy z diety może okazać się naprawdę proste. Wystarczy, że będziesz przeprowadzać je stopniowo, co na stałe obniży Twój próg zapotrzebowania na słodkości. Aby uniknąć cukru, można użyć ogromu zamienników, które pozwolą wprowadzić Ci naturalną słodkość do Twojej diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *