Jak polepszyć wzrok?

W sytuacji, kiedy zaczynamy niewyraźnie widzieć, ratunku szukamy niemal wszędzie. Pomimo tego, że skorygowanie wady wzroku bez pomocy soczewek czy zabiegu jest niemożliwe, to istnieją skuteczne sposoby na poprawę zdrowia oczu i wzroku. Jak poprawić wzrok? Wystarczy zastosować się do poniższych zaleceń.

Pożywienie a nasz wzrok
Najbardziej znaną metodą poprawy wzroku jest odpowiednie pożywienie. Dzięki odpowiedniemu odżywianiu się dostarczamy do organizmu składników, które wspomogą mechanizm ochronny naszych oczu. Należy więc regularnie spożywać pokarmy, które są bogate w witaminy oraz składniki odżywcze. Udowodniono naukowo, że najpowszechniejsze spośród witamin i przeciwutleniaczy to witamina A oraz luteina. W przypadku witaminy A jej niedobór sprawia, że tzw. rodopsyna, czyli barwnik odpowiedzialny za widzenie przy słabym oświetleniu czy w nocy, ulega zaburzeniu. Wysoka zawartość witaminy A znajduje swoje miejsce w warzywach takich jak marchwie, bataty, szpinak czy wszelkiego rodzaju kapusty. Jej spore stężenie wykazuje również masło czy wątroba. Luteina natomiast jest barwnikiem, który w sporych ilościach rozmieszczony jest w warstwie siatkówki. Chroni ona oko przed zbyt dużym natężeniem światła. Naukowcy dowiedli, że suplementy, w których zawarta jest luteina, wspomagają proces ochronny oka w przypadku zbyt rażącego oświetlenia. Dzięki temu w naturalny sposób wspomaga ona poprawę wzroku. Luteina jest przeciwutleniaczem występującym naturalnie zarówno w owocach, jak i w warzywach takich jak szpinak, brukselka, cukinia czy botwina. Dodatkowo warto spożywać produkty bogate w beta-karoten. Jego niedobór może doprowadzić do kurzej ślepoty czy zespołu suchego oka. Witamina C również wpływa na narząd wzroku. Odpowiada ona za trwałość wszystkich naczyń krwionośnych oka. Jej niedobór spowoduje wysuszenie spojówek, a to z kolei doprowadzi do krwotoków i wylewów, które uszkodzą wzrok. Dlatego korzystne jest spożywanie cytrusów, kiwi, papryki, pietruszki czy dzikiej róży, które są bogate w witaminę C. Znaczącą rolę w procesie widzenia pełnią mikroelementy. Cynk przeciwdziała osłabieniu widzenia związanego z następstwem wieku. Dodatkowo wraz z selenem zmniejsza szansę na wystąpienie zwyrodnienia plamki żółtej.

Ćwiczenie wzroku
Kolejną metodą poprawy wzroku są szeregi ćwiczeń. Są one szczególnie pomocne w przypadku walki z krótkowzrocznością. Na czas treningu zaleca się zdjąć okulary, a każde ćwiczenie wykonywać w sposób dokładny. Ćwiczenia polegają na naprzemiennym otwieraniu oczu i zamykaniu wraz z wykonywaniem ruchów gałek ocznych w poszczególne obszary widzenia. Pomocne mogą okazać się podręczne narzędzia służące do skupiania uwagi wzroku np. ołówek czy wahadło, co usprawni wykonywanie ćwiczeń. Jeśli wykonywana praca zajmuje czas głównie przed komputerem, wskazane jest, aby wykonywać co godzinę przerwę. Warto wtedy pomrugać, spojrzeć przez okno, skupić uwagę na pobliskim przedmiocie, a następnie na kolejnym, który jest daleko za oknem. Czynność tę należy powtórzyć kilka razy, po czym dopływ krwi do oczu ulegnie zwiększeniu. Dzięki temu narząd wzroku będzie mógł funkcjonować z podwójną siłą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *